Amotisör, herkesin bildiği gibi aracın yol bozukluğuna göre esneyip konforlu bir sürüş sağlayan parça değildir!
Bu işi yapan parça yaylardır ve aracı tüm ağırlığıyla yaylar taşır. Amortisör ise; çukur veya tümsekten
geçildiği zaman yaylarda süregelen yaylanmayı minimuma indirmektir esas görevi. Çünkü bu
yaylanmaya lastiklerin yol tutuşunu azaltır ve direksiyon kontrolünün kaybolmasına sebep olur. Bu
parça sayesinde aracın gövdesi dengede kalır, lastikleri yerde tutar. Amortisörler sayesinde güvenli ve
konforlu bir yolculuk sağlanmış olur.
AMORTİSÖR ARIZASINDA NE OLUR ?
Amortisör, aracın modeline ve kasa tipine göre değişiklik gösterir. Amortisörün sorunsuz çalışması,
güvenli ve konforlu bir sürüş için en önemli parçadır. Amortisörlerde sorun oluştuğunda bunu fark
etmek oldukça zordur. Aracın yola tutunması daha zor hale gelir. Aracın hâkimiyeti kaybedilir, araç
savrulur, fren mesafesi kısalır, ıslak zeminde araç kayması gibi belirgin sorunlar oluşturur. Aracın yolu
düzensiz ışıklandırması gece görüşünü tehlikeye atar. Lastiklerin çabuk aşınmasına sebep olur.
Amortisörün arızalanması araçta başka problemlere de yol açmakta. Amortisörün bağlantılarında ve
bağlantı uçlarında sorun oluşur, yağ kaçağı yapabilir, amortisör gövdesi hasar görebilir hatta
amortisör kilitlenebilir. Bunlar gibi daha pek çok soruna sebep olabilir. Bu neden ile aracınızın bakımını yaptırmayı ihmal etmeyiniz.
Sürücü aslında oluşan sorunları
tam tespit edemeyip beliren olumsuzluklara karşı sürüş teknikleri geliştirir. Amortisörler tamir
edilemez ancak değiştirerek sorunlar çözülür. Çünkü amortisör yaklaşık 40-50 parçanın uyumlu
çalışması sonucu tam performanslı sonuç verir. Yani 1 ya da iki parçası değiştirilerek tekrar kullanmak
tamamen risktir. Ayrıca örnek olarak, aracınızın sadece sağ ön amortisörü bozuksa değişim yapılırken
sol ön amortisörde değişmek zorundadır. Amortisörde kullanılan yağ ise özel amortisör yağlarıdır ve
başka yağ kullanılması durumunda performansı değişir. Bu durumda her türlü ihtimale karşı
kontrollerini aksatmamalısınız. Daha büyük sorunlarla karşılaşmamak için aracınızı her 20 bin km’de
bir kontrole götürmelisiniz. Amortisörünüzü korumak için çukur ve tümseklerden yüksek hızla
geçmemelisiniz.